idsassa.blogg.se

San Juan del Sur

Publicerad 2013-01-08 01:25:05 i Allmänt,

Vi fick lamnat bilen pa gransen mellan Costa rica och Nicaragua dar en liten, sot forsaljerska tog emot den och till och med skjutsade oss till immigrationskontoret i "var" bil. Farval Bettan.
 
Inte den egentligen smidigaste gransovergangen, men over kom vi, och hittade oss en taxi till San juan del sur. Ett surfstalle dar det tydligen var valdigt latt att stanna. Och detta surfstalle har vi nu varit i i fem dagar och konstaterat att vi fan inte kommer stanna. For att vara kant for sina surfstrander har de vagor inte speciellt bra for nyborjare, men anda battre for dem an for de rutinerade. Och stranderna ligger en fard pa 5 - 10 dollar bort. Det ar inte smidigt, jag vill inte rekommendera det. Vill ni till ett surfstalle dar det ar latt for att stanna, dra till Jaco i Costa Rica.
 
Men nog har vi kunnat underhalla oss. Tva dagar med surf, eller forsok till surf, en dag med stadstur och en dag med lite norrman och jag fick upp min svorsk till, nastan, samma gamla niva. Idag packar vi oss ihop for att gora oss redo for nasta etapp, Granada. Det basta med denna lilla by ar att jag hittade mitt forsta gym med boxingsack. Och att fa ga los pa sacken var en kansla som bestod utav lattnad och gladje i hog grad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela